ثبت شرکت آلامتو موسسه ثبت شرکت الامتو برترین موسسه ثبت ایران

موسسه خدمات اداری آلامتو

021 8842 3996
انجام کلیه خدمات بصورت غیر حضوری و حضوری
sabtalamto@gmail.com

دریافت اینماد یا "نماد اعتماد الکترونیک" E-Namad 

عناوین مقاله:
تعریف نماد اعتماد الکترونیک (اینماد)
انواع نماد اعتماد الکترونیک (
اینماد)
اهداف و مزایای دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)
نکاتی در مورد نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) 
دستورالعمل و شرایط لازم جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) 
مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)
مدت زمان دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) 
مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) حقیقی
مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) حقوقی
مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) متقاضیان دولتی
مراحل دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)
هزینه دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)


تعریف "نماد اعتماد الکترونیک"(اینماد)

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی به صورت یک نشانه نمادین و به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی(اینترنتی و موبایل) از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا می شود. 

انواع نماد اعتماد الکترونیک(اینماد)

میزان اعتبار نماد به صورت ستاره نشان داده می شوند. 

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک موقت
سایت های فروشگاهی که حداقل معیارها را داشته باشند، این نماد را اخذ می کنند.
اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره
پس از اولین اقدام به دریافت نماد، به صورت یک ستاره در نظر گرفته می شود. دریافت این نماد مستلزم رعایت مجموعه ای از معیارها و ارزش ها می باشد.

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره
اخذ این نماد مستلزم دریافت و نصب گواهی امنیت SSL در وب سایت متقاضی است، سایرمراحل اخذ این نماد مانند اینماد یک ستاره است.  پروتکل SSL یک استاندارد وب بوده که بر اساس آن اطلاعات بین کاربر و سایت به‌ صورت کد شده تبادل می شود و به هیچ عنوان قابل بازیابی نیستند.



اهداف و مزایای دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)

با توجه به اینکه امروزه به دلیل سهولت و صرفه جویی در زمان، تمایل مشتریان به خرید و فروش های آنلاین و اینترنتی بیشترشده است، لازم است بستری ایمن جهت این امر فراهم شود تا افراد با خاطری آسوده و با اعتماد به فروشنده خرید خود را انجام دهند، این امر با دریافت نماد اعتماد الکترونیک فراهم شده است.

اینماد برای کسب و کارهایی که به صورت اینتنرتی فعالیت می کنند، دارای پرداخت آنلاین و فروش اینترنتی هستند الزامیست. 

اعطای اینماد باعث نظارت دولت بر عملکرد و فعالیت‌ کسب و کارهای اینترنتی و مجازی می شود که این امر هم باعث رسیدگی به تخلفات می شود و هم رسیدگی به شکایات مشتریان.

هدف از اعطای این نماد احراز هویت، احراز صلاحیت و ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی(اینترنتی و موبایل) می باشد. 
جهت دریافت درگاه مستقیم بانکی، داشتن اینماد ضروری است.
جهت عقد قرارداد با اداره پست(برای ارسال محصولات) داشتن اینماد ضروری است.

نکاتی در مورد نماد اعتماد الکترونیک(اینماد) 

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می شود. 
احراز هویت محل فعالیت و صاحب و کسب و کارهای اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام می شود و در صورت صحت موارد ارائه شده نماد اعتماد الکترونیکی به آن اعطا می شود.
چنانچه شرکت های دارنده نماد اعتماد الکترونیک تغییراتی در نام و نشان، محل فعالیت، اساسنامه، اعضا هیئت مدیره، موضوع و.... داشته باشند موظف هستند تغییرات را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اطلاع دهند و تائیدیه دریافت نماید، درغیر اینصورت نماد اعتماد الکترونیک به مدت دو ماه تعلیق می شود، در صورتی که پس از این مدت نیز انجام نشود، نماد اعتماد الکترونیک شده و فاقد اعتبار قانونی خواهد بود. اگر دارنده نماد اعتماد الکترونیک شخص حقیقی باشد و ایشان تصمیم به واگذاری کسب و کار خود به دیگری را داشته باشد، باید تصمیم خود را به صورت مکتوب طی مدت ۴۸ ساعت به توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نماید و طی مدت یک ماه مالک جدید کسب و کار را معرفی نموده و موافقت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را دریافت کند. طی این مدت اینماد تعلیق می‌شود.

چنانچه اینماد تعلیق شد، تعهدات جدید پذیرفته نشود و تنها تعهدات قبلی مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی و با هماهنگی مرکز،  انجام شوند، در غیراینصورت، نماد اعتماد الکترونیک باطل می شود.

نحوه دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک برای تمام کسب و کارهای اینترنتی به یک روش و با یک شرایط انجام می شود.
با دیدن علامت نماد اعتماد الکترونیک در سایت میتوان روی آن کلیک نمود مشخصات صاحب نماد، نشانی، مدت اعطای نماد، مدت انقضای نماد و.... را مشاهده نمود. گاهی در برخی سایت ها تنها از علامت نماد اعتماد الکترونیک استفاده می کنند یعنی  نماد قرار داده شده در سایت فقط جنبه تبلیغی دارد پس دقت کنید جهت اطمینان از صحت اینماد بر روی آن کلیک نمایید تا به سامانه جامع تجارت متصل شوید و اطلاعات نماد را دریافت نمایید.

پس از اخذ اینماد امکان تغییر شخصیت حقیقی یا حقوقی وجود دارد.
دارنده اینماد موظف است هر تغییری که در کسب و کارش رخ می دهد را مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام نماید.
چنانچه از سوی مرکز و دستگاه‌های نظارتی مکاتبه ای صورت گرفت یا اخطارهایی صادرشد، حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده شوند و هرگونه گزارش‌ یا مستنداتی از سوی مرکز توسعه تجارت و دستگاه‌های نظارتی مطالبه شد در اسرع وقت ارائه شود.
در صورتی که 3ماه پس از اخذ اینماد و بدون دلیل موجه فعالیتی از جانب کسب و کار اینترنتی انجام نشود و یا کسب و کار تعطیل شود پس از دو بار تذکراینماد باطل می شود.
در صورت تصمیم به شکایت از یک سایت فروشگاهی، می توان درخواست شکایت را در سامانه شکایات مرکز توسعه تجارت الکترونیک با ذکر نام دامنه، اطلاعات کدهای پیگیری خریداری شده یا شماره فاکتور ثبت نمود.
در شرکت های دارنده اینماد اگر مدیرعامل فوت شود، اعضا هیئت مدیره بایستی مورد را به صورت مکتوب طی مدت ۱۵ روز به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نماید همچنین طی مدت یک ماه مدیرعامل دارای شرایط  را معرفی و جایگزین نماید. چنانچه غیر از این روند انجام شود نماد اعتماد الکترونیک به مدت دو ماه تعلیق شده و پس از آن اگر باز هم موارد رعایت نشد نماد اعتماد الکترونیک باطل می شود.  

پس از اخذ اینماد امکان تغییر دامنه وجود ندارد، فقط میتوان به کسب و کار اعلام شده یک کسب و کار جدید اضافه کرد.

امکان لغو و ابطال اینماد وجود دارد، بدین ترتیب که درخواست لغو به صورت مکتوب به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه و ارسال شود، این درخواست باید شامل تشریح دلیل/دلایل لغو اینماد، آدرس دامنه، تصویر مدارک شناسایی(صفحه اول شناسنامه وکارت ملی باشد). 

دستورالعمل و شرایط لازم جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)

محصولی جهت فروش موجود باشد در واقع سایت فروشگاهی باشد و امکان خرید به صورت آنلاین وجود داشته باشد و مشتریان بتوانند در سایت هم محصول را مشاهده و انتخاب کنند و هم از طریق درگاه های آنلاین موجود در سایت محصول را سفارش داده و خریداری نمایند چنانچه سایت فروشگاهی نبوده و تنها جنبه تبلیغاتی داشته باشد الزامی به دریافت اینماد نمی باشد.
 جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی(اینماد) اگر متقاضی شخص حقیقی است اینماد باید توسط همان شخص دارنده امتیاز دامنه سایت درخواست داده شود و اگر متقاضی شرکت باشد دامنه سایت باید به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت باشد.

شخصی می تواند درخواست نماد اعتماد الکترونیک نماید که ۱۸ سال تمام سن داشته باشد. چنانچه متقاضی کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد با ارائه حکم رشد از دادگاه می تواند اقدام به دریافت نماید.

اطلاعاتی از محصول مانند نام محصول، قیمت محصول و...) به صورت کامل در سایت آورده شده باشد.
یکی از شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک(اینماد) تائید صلاحیت توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا می باشد. در صورت رد صلاحیت، پرونده اخذ نماد به تعلیق درآمده و نام شخص در لیست سیاه وارد می‌شود و امکان درخواست مجدد جهت دریافت اینماد وجود ندارد. فرد رد صلاحیت شده می تواند درخواست فرجام خواهی دهد.


مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی(اینماد)

مطابق مصوبه 288 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مصوب 5/12/1397 اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی دو سال می باشد. 
مالک اینماد باید ۳‍ هفته مانده به پایان مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی خود، درخواست تمدید اینماد کسب و کار خود را ارائه نماید.


مدت زمان دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک​​​​​​​)

در صورت تکمیل تمام مدارک و انجام صحیح تمام مراحل نماد اعتماد الکترونیک را ظرف مدت هفت الی ده روزکاری دریافت نمود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) حقیقی

ارائه تصویر مدارک شناسایی متقاضی(شناسنامه و کارت ملی).
ارائه آدرس و کدپستی به عنوان محل فعالیت و کسب و کار.
در صورت داشتن مجوز فعالیت قانونی ارائه تصویر مجوز فعالیت.
شماره تماس محل فعالیت مطابق با آدرس.
ارائه تعهدنامه شخصیت حقیقی.


مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) حقوقی

ارائه تصویر مدارک شناسایی اعضا هیئت مدیره و شرکا/سهامداران(شناسنامه و کارت ملی).
ارائه آدرس و کدپستی به عنوان محل فعالیت و کسب و کار.
در صورت داشتن مجوز فعالیت قانونی ارائه تصویر مجوز فعالیت.
شماره تماس محل فعالیت مطابق با آدرس.
ارائه تعهدنامه شخصیت حقوقی.
ارائه تصویر مدارک ثبتی شرکت شامل: آگهی ثبتی اداره ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی تاسیس، آگهی و روزنامه رسمی تمام تغییرات شامل(تغییر آدرس، آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره، آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت).


مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) متقاضیان دولتی

ارائه تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان و دارای امضا مقام مسئول مربوطه، مبنی براینکه سایت به دستگاه دولتی تعلق دارد.


مراحل دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)


ثبت نام اولیه در سامانه 

درج و تکمیل اطلاعات درسامانه مانند: آدرس و کدپستی محل سکونت، درج اطلاعات هویتی مالک حقیقی و اعضای هیئت مدیره برای متقاضیان شرکت، درج اطلاعات تماس، درج اطلاعات مربوط به کسب و کار، دامنه و سایت.
انجام مراحل اعتبارسنجی آدرس و شماره تماس.

ارسال درخواست اخذ اینماد به کارشناس.

بررسی توسط کارشناس، چنانچه پس از بررسی کارشناس ایرادی گرفته شود باید برطرف شده و مجدد درخواست را ارسال نمود و اگر درخواست مورد تایید کارشناس قرار گرفت تعهد لازم را ارئه داده، مبلغ اعلام شده را پرداخت نموده، کد و لوگوی نماد اعتماد الکترونیک اعطا می شود.

هزینه دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)

هزینه‌ های اخذ نماد اعتماد الکترونیک(اینماد) شامل هزینه های پستی: هزینه دریافت بسته حاوی تعهدنامه و ارسال محموله پستی، هزینه‌های مربوط به دفتر اسناد رسمی، هزینه های واریز قانونی سازمان توسعه تجارت می باشد.


خدمات تغییرات شرکتها
خدمات کارت بازرگانی
مقالات ثبت آلامتو
خدمات امور اداری و مالیاتی و حسابداری
خدمات ویژه
تماس با ما
خدمات ثبت شرکتها
خدمات ثبت برند
درباره ما

جهت دریافت مشاوره رایگان اخذ رتبه، عدد 8 را به 09103518518 ارسال نمایید،
و یا با ما تماس حاصل فرمایید.