ثبت شرکت آلامتو موسسه ثبت شرکت الامتو برترین موسسه ثبت ایران

موسسه خدمات اداری آلامتو

021 8842 3996
انجام کلیه خدمات بصورت غیر حضوری و حضوری
sabtalamto@gmail.com

کد اقتصادی جدید  یا ثبت نام کد اقتصادی جدید ( 45)

 

عنواین:
تعریف کد اقتصادی
کد اقتصادی جدید (45)
دلایل و مزایای اخذ کد اقتصادی (کدمالیاتی)
نکاتی در رابطه با تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی (کدمالیاتی)
اشخاص حقیقی یا حقوقی که مکلف به تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی جدید نیستند
مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کد اقتصادی جدید
مراحل ثبت نام و اخذ کد اقتصادی جدید
مدت زمان ثبت نام کد اقتصادی جدید

 
 
تعریف کد اقتصادی
همان طور که اشخاص حقیقی دارای کدملی هستند شرکت ها نیز دارای کدمالیاتی جهت احراز هویت هستند. قبلا
یک کد ۱۲ رقمی به عنوان کداقتصادی (کدمالیاتی) از طرف سازمان امور مالیاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی که در حال فعالیت بوده و صاحب کسب و کاری می باشند؛ اختصاص داده میشد. اما در روند جدید صدور کداقتصادی شناسه ملی شرکت ها به عنوان کداقتصادی اختصاص داده شده است.
 

کد اقتصادی جدید ( 45)

کد اقتصادی جدید در واقع تکمیل کننده روند صدور کداقتصادی می باشد. زمانی که اقتصادی به مرحله 45 میرسد در واقع روند تشکیل پرونده و اخذ کداقتصادی به درستی انجام شده و تمامی اطلاعات مورد تایید واقع شده است.
 

دلایل و مزایای اخذ کداقتصادی جدید ( 45)

کد اقتصادی جدید یا اولیه جهت احراز هویت اشخاص حقوقی و حقیقی در سازمان امور مالیاتی می باشد.
جهت تسهیل در روند بررسی امورمالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می باشد.
جهت عقد قرارداد با موسسات دولتی، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) ضروری است.
 شرکت در مناقصات و مزایدات نیازمند تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) می باشد.
جهت اخذ کارت بازرگانی تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) ضروری است.
جهت افتتاح حساب بانکی تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) بایستی انجام شده باشد.
شرکت ها و اشخاص حقیقی بدون تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) نمی توانند فعالیت اقتصادی و تجاری انجام دهند.
اشخاص حقیقی یا حقوقی که برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) اقدام نکرده باشند، برای انجام روند مالیاتی خود با مشکل مواجه خواهند شد؛ چرا که در اداره دارایی شناسایی نشده و هویتی نداشته و در مقابل قوانین سازمان امور مالیاتی کشور علی الراس خواهد شد  و دفاتر شرکت رسیدگی نمی شوند.
 
 جهت انجام روند قانونی امور و پرداخت صورت وضعیت شرکت ها دارا بودن کداقتصادی و ارائه گواهی ارزش افزوده  الزامی است چرا که شرکت هایی که تشکیل پرونده مالیاتی را انجام نداده اند و کداقتصادی (کدمالیاتی) خود را دریافت نکرده باشند غیر قانونی تلقی شده و کارفرمایان به جهت عدم پیش آمد مشکل برای خود تمایلی با این گونه شرکت ها ندارند.
اخذ گرید برای شرکت
جهت ارایه اظهارنامه مالیاتی و ارزش افزوده
اخذ کداقتصادی مانع فرارهای مالیاتی می شود
 

نکاتی در رابطه با تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی جدید (کدمالیاتی)

مطابق قانون مالیاتی شرکت ها و یا موسسات  پس از ثبت شدن در اداره ثبت شرکت ها، موظف هستند طی دو ماه نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) شرکت و موسسه خود اقدام نمایند. بر این اساس، تمام شرکت ها و موسسات ثبت شده مکلف به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) می باشند.
 
همان طور که در بالا اشاره شد، تا دو ماه پس از ثبت شرکت که شرکت ها موظف به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) می باشند باید نسبت به پرداخت مالیات نیم در هزار سرمایه اقدام نمود، در غیراینصورت و پس از گذشت این مدت زمان جریمه آن را باید پرداخت نمود.
تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که مشغول به فعالیت اقتصادی و تجاری هستند موظف هستند نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) اقدام نمایند، تنها برخی افراد نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) معاف می باشند که در ذیل به آن ها اشاره شده است.
 

اشخاص حقیقی یا حقوقی که مکلف به تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی جدید نیستند

اشتغال اشخاص حقیقی به فعالیت در زمینه تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند.از جمله اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی
مساجد و تکایا
اشتغال به فعالیت در زمینه هنری از قبیل خطاطی، فیلمسازی و فعالیت های مرتبط، طراحی، نویسندگی، نقاشی، گرافیک، ترجمه کتاب، و ویراستاری.
به موجب مواد 4 و 23 قانون نظام صنفی اتحادیه های امور صنفی، اتحادیه های مجاز به فعالیت های اقتصادی نمی باشند.
اشتغال به فعالیت در زمینه پیمانکاری، مشروط به اینکه ارزش پیمان و یا مبلغ دریافتی کل پیمان های آن ها در یکسال شمسی از مبلغ پنجاه میلیون ریال بیشتر نباشد.
 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کد اقتصادی جدید (45)

کپی مدارک شناسایی تمام اعضای هیات مدیره، سهامداران / شرکا
کپی تمام مدارک ثبتی شرکت ( اساسنامه، اظهارنامه در شرکت های سهامی / شرکتنامه و تقاضانامه
در شرکت های غیر سهامی)، آگهی تاسیس شرکت و تمامی تغییرات، روزنامه رسمی و تمامی تغییرات، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت، صورتجلسه هیات مدیره شرکت
 
اعلام شماره حساب شرکت یا یکی از اعضا جهت ثبت نام سامانه سازمان امور مالیاتی
 
 

مراحل ثبت نام و اخذ کد اقتصادی جدید
1-بسته به شرایط حوزه مالیاتی، ممکن است ابتدا تشکیل پرونده مالیاتی انجام شود و سپس ثبت نام در سامانه و یا بالعکس ابتدا ثبت نام در سامانه سپس تشکیل پرونده مالیاتی. جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز می توانید به بخش مدارک مورد نیاز جهت اخذ کداقتصادی در مقاله کداقتصادی مراجعه نموده و جهت اطلاع از مراحل اخذ کداقتصادی به بخش مراحل تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی در مقاله مقاله کداقتصادی مراجعه نمایید.
2- پیش ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی : وارد نمودن و تکمیل اطلاعات اولیه و ارسال جهت بررسی توسط کارشناس، در همین مرحله تایید شماره تلفن همراه انجام می شود.
 
3- صحت سنجی اطلاعات: اطلاعات ثبت شده در مرحله پیش ثبت نام بررسی شده و صحت اطلاعات ارسال شده مورد ارزیابی کارشناس قرار می گیرد. اگر دراطلاعات ارسالی نقص ومغایرتی باشد توسط کارشناس اطلاع داده می شود و مجدد باید وارد سامانه شده و نقص اعلام شده باید برطرف گردد.
4- تولید و ارسال اطلاعات کاربری: در صورتی که اطلاعات اولیه اعلام شده در مرحله پیش ثبت نام تکمیل بوده و مورد تایید کارشناس سازمان قرار گیرد، یک نام کاربری و کلمه عبور ارسال خواهد شد. اطلاعات کاربری را باید به صورت محرمانه نگهداری کرد؛ و مسئولیت سوء استفاده از اطلاعات کاربری برعهده شخص/شرکت خواهد بود چرا که تمام اطلاعات مالیاتی از طریق این اطلاعات قابل مشاهده است.
 
5- تکمیل ثبت نام: پس از دریافت اطلاعات کاربری و  ورود به سامانه ثبت نام باید اطلاعات را تکمیل نمود. پس از تکمیل تمام اطلاعات مجددا جهت بررسی کارشناس ارسال می سود.
6- رسیدن به مرحله 45: در صورتی که تمامی اطلاعات به درستی اعلام شده باشد، اطلاعات مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار گزفته و به مرحله نهایی ۴۵ خواهید رسید و به این معنی است که هم مرحله تشکیل پرونده در دارایی به درستی انجام شده و ببدون نقص بوده و هم تمام مراحل ثبت نام.
پس از رسیدن به این مرحله، میتوان اظهارنامه های مالیاتی و سایر خدمات سازمان و امور مربوط به دارایی را به صورت الکترونیکی انجام دهید.
 

مدت زمان ثبت نام کداقصادی جدید

مدت زمان تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی حدودا 10 الی 15 روز کاری می باشد.
ثبت نام کداقصادی جدید و رسیدن به مرحله 45 دو الی سه روز کاری می باشد.


لطفا جهت دریافت تماس از کارشناسان، عدد 8 را به
518 518 3 0910
ارسال  نموده و یا با ما تماس حاصل فرمایید.

اخذ کارت بازرگانی
تمدید کارت بازرگانی
انتقال کارت بازرگانی
اخذ کارت عضویت
تمدید کارت عضویت
انتقال کارت عضویت
ابطال کارت عضویت
ابطال کارت بازرگانی
کارشناسان ماهر و کارآزموده
مشاوره رایگان
پشتیبانی قوی
اعزام رایگان کارشناس به محل کار شما جهت عقد قرارداد
صرفه جویی در زمان
صرفه جویی در هزینه

برخی از مزایای خدمات ثبت آلامتو​​​​​​​