ثبت شرکت آلامتو موسسه ثبت شرکت الامتو برترین موسسه ثبت ایران

موسسه خدمات اداری آلامتو

021 8842 3996
انجام کلیه خدمات بصورت غیر حضوری و حضوری
sabtalamto@gmail.com

نحوه ابطال کارت بازرگانی چگونه است؟ موسسه ثبت آلامتو

ابطال کارت بازرگانی اتاق بازرگانی 

 
در این مقاله میخوانیم: 
تعریف کارت بازرگانی
انواع روش های ابطال کارت بازرگانی
مدارک جهت ابطال کارت بازرگانی اشخاص حقوقی
مدارک جهت ابطال کارت بازرگانی اشخاص حقیقی
مدارک جهت تعلیق کارت بازرگانی
 



تعریف کارت بازرگانی


مطابق ماده 2 قانون صادرات و واردات مصوب 1372/04/02 مجلس شوراي اسلامي کارت بازرگانی، مجوزی است که به دارنده آن ( شخص حقیقی یا شخص حقوقی ) اجازه واردات و صادرات کالا، ثبت سفارش، واردات از مناطق آزاد، صادرات کالاهای مجاز، ترخیص و حق العمل‌کاری کالا از گمرکات، داده می شود.
 

انواع روش های ابطال کارت بازرگانی

 

ابطال اختیاری ( انصراف ) کارت بازرگانی

ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی پس از اخذ کارت بازرگانی منصرف شده و تصمیم به ابطال آن گرفته شود. در صورت تصمیم به ابطال کارت با تکمیل مدارک و مراجعه به اتاق بازرگانی و یا اتاق تعاون و اداره کل صادرات و واردات وزارت بازرگانی در تهران یا بازرگانی استان ها، درخواست ابطال کارت بازرگانی داده شود.
 

ابطال اجباری

مطابق بند 1 ماده 10 مقررات صادرات و واردات در صورتی که پس از صدور کارت بازرگانی محرز شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت می باشد و یا بعد از صدور فاقد شرط یا شرایط مذکور گردیده است وزارت بازرگانی می تواند راساَ نسبت به ابطال کارت اقدام نماید. لکن در صورتی که این امر برای اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون محرز گردد باید موضوع را جهت ابطال به وزارت بازرگانی منعکس نماید.
 
مطابق ماده 30 قانون امور گمرکی ایران اگر دارنده کارت بازرگانی مرتکب جرم قاچاق شده،علاوه بر مجازات،محکوم به ابطال کارت بازرگانی می گردد. در این صورت کارت شخص بازرگان به طور موقت یا دائم بر حسب مورد باطل می شود.
تبصره 1- محرومیت از عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مانع از ترخیص کالایی که طبق مقررات قبل از محرومیت برابر گشایش اعتبار شده یا حمل گردیده نخواهد بود.
تبصره 2- در هر صورت ابطال کارت بازرگانی چه در صورت اختیاری و چه بصورت اجباری توسط اداره بازرگانی(معاون بازرگانی خارجی) وزارت بازرگانی انجام می شود.


در صورتی که موضوع بنا به پیشنهاد گمرک و تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اداره کل گمرک اگر به دادگاه ارجاع نشده باشد شخص حقیقی یا شرکت ممکن است به صورت موقت یا دایم از عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران محروم گردند.

مدارک جهت ابطال کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

 

درخواست شرکت مبنی بر ابطال کارت بازرگانی

مدارک شناسایی تمام اعضای هیات مدیره، سهامداران / شرکا
ارائه اصل و کپی کارت بازرگانی منقضی شده و کپی صفحات اول و دوم ( اگر کارت بازرگانی مفقود شده باشد اصل آگهي روزنامه مفقودي در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار اعلام مفقودی نموده و اصل و کپی روزنامه کثیرالانتشار ارائه گردد (در آگهی اعلام مفقودی نام دارنده کارت"حقيقي يا حقوقي " و شماره کارت بازرگاني درج گردد) 
اظهارنامه مالیاتی آخرین سال مالی و در صورتی که دارای برگه تشخیص قطعی مالیات است ارایه برگه تشخیص قطعی مالیاتی
اظهارنامه ابطال ثبت دفاتر تجاری
برابر با اصل و کپی تمام مدارک ثبتی شرکت ( اساسنامه، اظهارنامه در شرکت های سهامی / شرکتنامه و تقاضانامه
در شرکت های غیر سهامی، آگهی تاسیس شرکت و تمامی تغییرات، روزنامه رسمی و تمامی تغییرات، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت، صورتجلسه هیات مدیره شرکت)

اگر شرکت متقاضی تولیدی باشد ارایه گواهي مفاصا حساب بيمه تامين اجتماعي 

اگر شرکت منحل شده باشد تصوير روزنامه رسمي انحلال شرکت 

مدارک جهت ابطال کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

درخواست شخص مبنی بر ابطال کارت بازرگانی
مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی )
ارائه اصل و کپی کارت بازرگانی منقضی شده و کپی صفحات اول و دوم ( اگر کارت بازرگانی مفقود شده باشد اصل آگهي روزنامه مفقودي ارائه گردد، در صورت مفقودی کارت در يکي از روزنامه هاي كثيرالانتشار باید اعلام مفقودی نموده و اصل و کپی روزنامه کثیرالانتشار ارائه گردد؛ در آگهی اعلام مفقودی نام دارنده کارت"حقيقي يا حقوقي " و شماره کارت بازرگاني درج گردد)
 اظهارنامه مالیاتی آخرین سال مالی و در صورتی که دارای برگه تشخیص قطعی مالیات است ارایه برگه تشخیص قطعی مالیاتی
اظهارنامه ابطال ثبت دفاتر تجاری

 

تعلیق کارت بازرگانی


اگر کارت بازرگانی شخص حقوقی یا حقیقی به سرقت رفته و یا مفقود شده باشد؛ جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی به درخواست صاحب کارت میتوان کارت بازرگانی را تعلیق نمود.

 مدارک جهت تعلیق کارت بازرگانی

ارائه درخواست تعلیق کارت بازرگانی

اطلاع به اداره آگاهی در صورت سرقت

اگر کارت بازرگانی مفقود شده باشد اصل آگهي روزنامه مفقودي ارائه گردد ( در صورت مفقودی کارت در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار باید اعلام مفقودی نموده و اصل و کپی روزنامه کثیرالانتشار ارائه گردد؛ در آگهی اعلام مفقودی نام دارنده کارت"حقيقي يا حقوقي " و شماره کارت بازرگاني درج گردد)


نحوه ابطال کارت بازرگانی.pdf

خدمات کامل کارت عضویت و کارت بازرگانی

خدمات ثبت شرکتها

خدمات ثبت برند و لوگو

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

مزیت های ثبت توسط ثبت آلامتو:
1- مشاوره رایگان
2- کارشناسان حرفه ای
3- صرفه جویی در هزینه(حداقل کارمزد)
4- صرفه جویی در زمان
5- اعزام کارشناس به محل کار شما
6- پشتیبانی دائمی​​​​​​​